Методичне об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних наук
Проблема, над якою працює методичне об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін:
“Забезпечення якісною гуманітарною освітою в умовах особистісно-орієнтованого навчання та виховання учнів-спортсменів Харківського республіканського ліцею-інтернату спортивного профілю”.
Мета: створення умов для формування всебічно розвиненої, гуманітарно освіченої особистості з високим рівнем соціалізації та активною громадянською позицію.
1. Завдання:
– Сприяти формуванню навичок логічно-понятійного мислення, свідомого ставлення до суспільних процесів;
– Допомагати учням у засвоєнні цінностей суспільства, в якому вони живуть;
– Створювати умови для формування навичок самоосвіти;
– Заохочувати обдарованих дітей до розвитку своїх здібностей;
– Впроваджувати індивідуальний підхід до кожного учня.
2. Умови реалізації:
– Проведення уроків на високому навчально-методичному рівні;
– Організація позаурочної виховної діяльності у вигляді предметних тижнів, екскурсій, загальноліцейних заходів;
– Проведення предметних олімпіад;
– Навчально-методична та психолого-педагогічна підготовка учнів до складання ДПА та ЗНО;
– Зміцнення навчально-матеріальної бази кабінетів англійської мови та країнознавства й залучення учнів до виготовлення наочних засобів навчання;
3. Документація:
– банк даних вчителів методичного об’єднання;
– план проходження курсової перепідготовки вчителями методичного об’єднання;
– перелік тем самоосвіти вчителів методичного об’єднання;
– план засідань вчителів методичного об’єднання;
– протоколи засідань вчителів методичного об’єднання;
– аналіз роботи за минулий рік;
– банк даних обдарованих дітей;
– план роботи з обдарованими дітьми;
– журнал взаємовідвідування уроків.
4. Змістом діяльності методичного об’єднання є:
1. Планування й організація роботи методичного об’єднання:
– розробка й затвердження календарного планування уроків;
– розробка методичного супроводу навчально-виховного процесу;
– розробка засобів поточного та підсумкового контролю успішності учнів;
– планування та проведення предметних тижнів вчителями методичного об’єднання;
2. Створення організаційно-педагогічних умов для удосконалення професійної компетентності членів методичного об’єднання:
– підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки вчителів з питань психології та педагогіки навчально-виховного процесу;
– визначення й затвердження тем самоосвіти вчителів методичного об’єднання;
– надання адресної методичної допомоги (групові, індивідуальні консультації).
3. Здійснення аналізу якості навчально-виховного процесу:
– стан виховання в процесі навчання;
– створення додаткового простору для самореалізації особистості у позаурочний час;
– науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу;
– моніторинг рівня засвоєння знань учнів.
4. Систематизація, узагальнення й пропаганда передового педагогічного досвіду:
– розробка методичних рекомендацій з пріоритетних напрямків роботи;
– підготовка творчих звітів, майстер-класів;
– обмін передовим педагогічним досвідом.
План засідань методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін
№ | Зміст заходів | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 засідання (організаційно-інструктивне) | ||||
1 | Про виконання плану роботи за минулий 2019/2020 навчальний рік | серпень | Рудчук В.Б. | |
2 | Про організацію роботи над єдиною науково-методичною проблемою «Забезпечення якісною освітою учнів-спортсменів в умовах особистісно-орієнтованого навчання і виховання» в умовах пандемії | Рудчук В.Б. | ||
3 | Про розгляд плану роботи методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін, календарно-тематичних планів учителів | Рудчук В.Б. | ||
4 | Про вивчення рекомендацій щодо викладання предметів гуманітарного циклу в 2020/2021 навчальному році. Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів | Коваленко І.Г. | ||
5 | Про розподіл доручень між членами МО | Харитонова О.В. |
|
|
2 засідання | ||||
1 | Про виконання попередніх рішень | жовтень | Рудчук В.Б. | |
2 | Про підготовку матеріалів до І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії, української мови та літератури, англійської мови, зарубіжної літератури | Відповідальні вчителі | ||
3 | Обговорення єдиного орфографічного режиму | Всі вчителі МО | ||
4 | Про виховні предметні заходи | Відповідальні вчителі | ||
5 | Організація системної підготовки учнів до проходження ЗНО | Рудчук В.Б. | ||
3 засідання | ||||
1 | Про виконання попередніх рішень | грудень | Рудчук В.Б. | |
2 | Про аналіз участі учнів у І етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії, української мови та літератури, англійської мови, зарубіжної літератури | Рудчук В.Б., відповідальні вчителі | ||
3 | Аналіз успішності учнів за І семестр | Рудчук В.Б. | ||
4 | Про стан виконання навчального плану і програм на кінець І семестру 2020/2021 навчального року | Рудчук В.Б. | ||
5 | Про виховні предметні заходи | Відповідальні вчителі
|
||
4 засідання | ||||
1 | Про виконання попередніх рішень | січень | Рудчук В.Б. | |
2 | Про аналіз участі учнів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії, української мови та літератури, англійської мови, зарубіжної літератури | Поліванова О.С. | ||
3 | Про обговорення календарно-тематичного планування вчителів м/о на ІІ семестр | Рудчук В.Б. | ||
4 | Інтерактивні інноваційні технології на уроках суспільно-гуманітарних дисциплін | Харитонова О.В. | ||
5 засідання | ||||
1 | Про виконання попередніх рішень | травень | Рудчук В.Б. | |
2 | Про організацію та проведення ДПА | Рудчук В.Б. | ||
3 | Про організаційні заходи по закінченню навчального року учнями перевідних класів | Рудчук В.Б. | ||
4 | Про підсумки роботи методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін за 2020/2021 навчальний рік | Рудчук В.Б. |
Відомості про вчителів МО суспільно-гуманітарних дисциплін станом на 2020/2021 н.р.
№ з\п | ПІБ викладача МО | Освіта, фах | Кваліфікаційна категорія/педагогічне звання | Загальний педстаж | Останній рік проходження курсової перепідготовки | Рік атестації | Примітка |
1 | Бистров Олексій Миколайович | Вища, ХДУ ім. Горького, історик. Викладач історії та суспільно-політичних дисциплін | Вища | 19 р. | 2018 | 2019 | Сумісник |
2 | Коваленко Ірина Григоріївна | Вища, ХДУ ім. Горького, філолог, викладач рос. мови та л-ри;
Інститут перекваліфікації, вчитель укр. мови та л-ри. |
Вища, старший вчитель | 37 р. | 2018 | 2019 | Сумісник |
3 | Лимар Дар’я Олексіївна | Вища, ХДПУ ім. Сковороди, учитель англійської і німецької мови та зарубіжної літератури | Перша | 14 р. | 2018 | 2015 | |
4 | Мороз Ганна Юріївна | Вища, ХДУ ім. Горького, філолог, викладач рос. мови та л-ри; | Вища | 26 р. | 2016 | 2016 | Сумісник |
5 | Никита Тетяна Іванівна | Вища, ХДІК, вчитель музики, народна художня творчість | Друга | 10 р. | 2013 | 2013 | У відпустці по догляду за дитиною |
6 | Поліванова Ольга Сергіївна | Вища, ХДУ ім. Горького, філолог, викладач рос. мови та л-ри | Вища | 26 р. | 2017 | 2017 | |
7 | Рудчук Валентина Борисівна | Вища, ХДУ ім.Горького, історик, викладач історії і суспільствознавства | Вища, викладач-методист | 36 р. | 2018 | 2019 | Сумісник |
8 | Харитонова Ольга Вікторівна | Вища, ХДУ , історик, викладач історії та суспільно-політичних дисциплін | Вища | 22 р. | 2019 | 2017 | Сумісник |
Перелік тем самоосвіти учителів МО суспільно-гуманітарних дисциплін на 2020/2021 навчальний рік.
№ з\п | ПІБ учителів | Предмет, що викладається | Тема самоосвіти |
1 | Коваленко І.Г. | Українська мова та література | Інтегрований урок як фактор посилення мотивації до вивчення української мови та літератури, формування комунікативної компетентності мовної особистості |
2 | Лимар Д.О. | Англійська мова | Формування ключових компетентностей учнів на уроках англійської мови |
3 | Мороз Г.Ю. | Зарубіжна література | Метод творчого читання як засіб формування широкої читацької компетентності учнів на уроках літератури |
4 | Никита Т.І. | Музичне мистецтво, Художня культура | Вплив музики на виховання патріотичної особистості |
5 | Бистров О.М. | Захист України | Особистісно-орієнтований підхід на уроках Захисту України і в позаурочних формах навчання |
6 | Поліванова О.С. | Українська мова та література,
Мистецтво, Художня культура, Трудове навчання |
Мовленнєва грамотність як елемент збереження національної культури |
7 | Рудчук В.Б. | Історія України, Людина і світ | Формування національної свідомості та світогляду духовно багатої особистості, здатної до самовизначення, самореалізації та самовдосконалення |
8 | Харитонова О.В. | Всесвітня історія | Виховання громадянської відповідальності в учня-спортсмена |