Рада профілактики

План роботи Ради профілактики

Харківського республіканського ліцею-інтернату спортивного профілю на 2020-2021

№ з/п Дата Основні заходи
1. Вересень Засідання ради профілактики

1.          Про підсумки роботи ради профілактики за 2019-2020 н.р (голова РП Татаренкова В.А.)

2.          Про закріплення обов’язків серед членів Ради (голова РП Татаренкова В.А.)

3.          Про затвердження плану роботи на навчальний рік (голова РП Татаренкова В.А.)

4.          Про внутрішньошкільний облік здобувачів освіти, схильних до скоєння правопорушень та девіантної поведінки ( голова РП Татаренкова В.А.)

5.          Про облік здобувачів освіти із проблемних родин (класні керівники)

6.          Про проведення бесіди зі здобувачами освіти з метою попередження тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв (класні керівники)

 

Робота між засіданнями

·            Виявлення дітей, схильних до будь-яких правопорушень, а також дітей із проблемних родин. Складання соціальних паспортів

·            Оновлення стенду «Ми за здоровий спосіб життя»

·             Бесіди з профілактики паління серед здобувачів освіти вживання алкогольних напоїв, психоактивних речовин

·            Діагностика(анкетування, групова, індивідуальна робота)  на предмет виявлення осіб, які схильні до девіантної поведінки.

·             Інструктивно-методичні  наради для класних керівників з питань методики організації профілактичної роботи з попередження наркотичної, алкогольної залежності тютюнопаління, венеричних захворювань та захворювань на СНІД серед дітей.

·            Профілактичні бесіди та батьківські збори присвяченні попередженню девіантної поведінки

·             Зустрічі з медичними працівниками. Профілактичні бесіди

·            Організація Тижня чистоти

2. Жовтень 1.          Про  відвідуваність навчальних занять та самопідготовки здобувачами освіти (класні керівники)

2.          Про  роботу класних керівників щодо закріплення громадських доручень та зайнятість здобувачів освіти у позаурочний час. Про залучення в житті учнівського самоврядування (класні керівники)

3.          Про  проведення профілактичних тренінгів  «Запобігання шкідливим звичкам» (Голова РП Татаренкова В.А.)

4.          Про розвиток соціальних та громадських компетентностей здобувачами освіти шляхом залучення у роботу учнівського самоврядування (координатор учнівського самоврядування Лимар Д.О.)

5.          Про важливість здорового харчування (медична сестра)

Робота між засіданнями

·             Оновлення стенду

·             Пам’ятка для батьків на тему: «Підліток та наркотики»

·             Консультації для класних керівників з метою профілактики наркозалежності, алкоголізму, паління

·             Конкурси серед дітей на кращий зразок інформаційно-просвітницького матеріалу анти тютюнового спрямування та пропагування переваг здорового способу життя (листівки, плакати, літературні твори )

·             Залучення здобувачів освіти до участі у громадському житті

3. Грудень 1.          Про відвідуваність навчальних занять та самопідготовки ( класні керівники та вихователі)

2.          Про поведінку дітей, які стоять на внутрішкільному обліку (голова РП Татаренкова В.А.)

3.          Про використання для профілактичної роботи можливості шкільних уроків ( методист з НВР Гунбіна С.Ю.)

4.          Про запобігання та протидію домашньому насильству. Безпека та благополуччя дитини «Ми – проти булінгу та кібербулінгу» (психолог)

 

Робота між засіданнями

·             Організація та проведення  “Всесвітній день боротьби зі СНІДом”

·             Освітлювати питання по профілактиці та боротьбі з наркоманією, алкоголізмом, палінням, СНІДом на батьківських зборах, всеобучах, організувати зустрічі з юристами та лікарями,наркологом,венерологом, фтізїатром, гастроентерологом та іншими спеціалістами

·             Рейд із метою виявлення порушень режимних правил  (разом з органами учнівського самоврядування

·             Про підготовку до місячника здорового способу життя

·             Використовувати для профілактичної роботи можливості шкільних уроків

·             Операція «Підліток»

·             Рейд-перевірка умов проживання учнів, схильних до правопорушень

·             Поновлення бази даних педагогічно занедбаних дітей

·             Контроль зайнятості здобувачів освіти у період зимових канікул

·             Лекції з метою попередження серцево – судинних захворювань, захворювань травної системи, легеней, як наслідок тютюнопаління, вживання алкоголю і наркотичних речовин

·             Виставка літератури з питань здорового способу життя та правової відповідальності за правопорушення і злочини, що були скоєні у стані алкогольного сп’яніння або наркотичної ейфорії

·             Провести заняття батьківського всеобучу

4. Лютий 1. Про роботу з важковиховуваними дітьми ( класні керівники)

2. Про проведення профілактичних бесід  (класні керівники та вихователі)

3. Про аналіз проведення місячника здорового способу життя (голова РП Татаренкова В.А.)

 

Робота між засіданнями

·            Загальноліцейний рейд із метою виявлення порушень санітарних та режимних норм (куріння цигарок, сторонні предмети, зовнішній вигляд – разом з органами учнівського самоврядування)

·            Загальноліцейний рейд з метою виявлення порушень дисципліни та порядку під час перерв і у шкільній їдальні (разом з органами учнівського самоврядування)

·            Круглий стіл

·            Консультації для класних керівників з метою профілактики наркозалежності, алкоголізму, куріння

·            Діагностика(анкетування, групова, індивідуальна робота) здобувачів освіти на предмет виявлення осіб, які схильні до адиктивної поведінки

·            Профілактичні бесіди та батьківські збори присвяченні попередженню девіантної поведінки

·            Тренінги по класах

·            Виставки та огляди спеціальної літератури

5. Травень 1. Про відвідуваність навчальних занять та самопідготовки здобувачами освіти (класні керівники та вихователі)

2. Про стан дисципліни, порядку та виконання режимних правил ( методист з НВР Гунбіна С.Ю)

3. Про основні напрями роботи під час літніх канікул з дітьми, які перебувають на внутрішньошкільному ( методист з НВР Гунбіна С.Ю)

4. Про стан виконання законодавства України про захист прав дитини, недопущення насилля в сім’ї та попередження правопорушень у цій галузі ( методист з НВР Гунбіна С.Ю)

5. Про підсумки роботи голова РП Татаренкова В.А.)

 

Робота між засіданнями

·            Анкетування батьків

·            Оновлення стенду

·            Провести профілактичні творчі конкурси

Організація роботи з учнями щодо профілактики правопорушень

з\п

Заходи Термін

виконання

Відповідальні
1. Організувати профілактичну роботу щодо попередження правопорушень серед учнів ліцею-інтернату До 05.09.2019 Татаренкова В.А.

 

2. Систематично аналізувати на нарадах при директорові стан правопорядку серед учнів ліцею-інтернату Листопад Березень

Червень

 

Гунбіна С.Ю.

 

3. Здійснювати цільові заходи щодо  попередження правопорушень, розповсюдження та вживання наркотиків, алкогольних напоїв та тютюнопаління серед учнів ліцею-інтернату Протягом навчального року

 

Гунбіна С.Ю.

Татаренкова В.А., класні керівники, вихователі, практичний психолог

4. Розглядати питання щодо профілактики правопорушень на нарадах при директорові, засіданнях педагогічної ради Упродовж року Гунбіна С.Ю.

 

 

5. Розглядати питання щодо профілактики правопорушень на батьківських зборах Упродовж року Класні керівники
6. Забезпечувати  проведення роз’яснювальної роботи серед  учнів ліцею-інтернату з питань профілактики злочинності та правопорушень, формування здорового способу життя; надавати методичну допомогу батькам у вихованні дітей Протягом навчального року Класні керівники, вихователі, практичний психолог

 

7. Забезпечити змістовне дозвілля та зайнятість учнів у позаурочний та поза тренувальний час Протягом навчального  року Класні керівники, вихователі

 

8. Провести місячники:

–  із попередження правопорушень;

– морально-статевого виховання;

– «За здоровий спосіб життя»

Листопад

Грудень

Січень

Полюхович Н.В.

Левицька Т.В.

Татаренкова В.А.

9. Провести тиждень правових знань Грудень Полюхович Н.В..
10. Провести тематичні зустрічі школярів із працівниками правоохоронних органів та органів юстиції з питань протидії злочинним проявам у дитячому середовищі Протягом навчального року

 

Педагогічні працівники

 

11. Оновлювати та поповнювати  інформаційними матеріалами стенд  «Ми за здоровий спосіб життя» Протягом

навчального року

Татаренкова В.А.
12. Проводити індивідуальну роботу з учнями, які потребують особливої уваги Протягом

навчального року

Гунбіна С.Ю., класні керівники, вихователі, практичний психолог
13. Продовжувати виховну діяльність, взаємодію педагогічного колективу з органами учнівського самоврядування, батьківською громадськістю з питань попередження негативних явищ у дитячому середовищі Протягом  навчального року Гунбіна С.Ю., класні керівники, вихователі, практичний психолог

Звіт

Здоров’я дітей – найцінніше надбання цивілізованого суспільства. Вона створює фізичний, соціальний, інтелектуальний та емоційний базиси країни. Наші діти насьогодні – ослаблені та хворобливі як у решті, належить бути дитині, котра погано та нераціонально харчується, живе в забрудненому навколишньому середовищі, не займається справжньою фізкультурою та постійно зазнає нервових перевантажень. Державною програмою «Діти України» підкреслюється, що здоров’я підліткового покоління – це інтегрований покажчик суспільного розвитку. Тому формування здорового способу життя є обов’язковим завданням і умовою розвитку творчих здібностей учня та формування його як творчої особистості.

Ми прагнемо підготувати дитину до самостійного життя, щоб вона була компетентною у вирішенні реальних завдань у суперечливих і складних умовах сучасного буття.

Ліцей-інтернат  – це місце, де дитина проводить значну частину свого часу. Тому  вже багато років в нашому навчальному закладі ведеться постійна превентивна робота з формування здорового способу життя та запобіганню девіантної поведінки.

За мету роботи Ради профілактики було взято:

·         побудувати навчально-виховний процес таким чином, щоб він не тільки не погіршував фізичний стан учнів, а й укріплював їх сили та можливості;

·         скоординувати зусилля учасників навчально-виховного процесу, спрямувати їх на збереження та розвиток здоров’я учнів;

·         формувати та розвивати культуру здоров’я серед учасників навчально-виховного процесу, організувати їх життєдіяльність на позиціях здорового способу життя.

На шляху досягнення цього постають такі завдання:

·         впровадження у виховний процес заходів спрямованих на формування здорового способу життя, запобігання девіантної поведінки

·         організація інформаційного супроводу діяльності;

·         розвиток соціальної й особистісної компетентності дитини;

·         запобігання виникненню соціальних та психологічних проблем;

·         сприяти виробленню в учнів норм позитивної поведінки, формуванню позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.

Головними напрямами роботи є:

·         формування потреб здорового способу життя;

·         виховання духовної культури та загальнолюдської моралі;

·         превентивне, правове виховання;

·         створення умов для саморозвитку, самовиховання, самоствердження особистості в колективі та розвиток інтересів, творчих здібностей учнів;

·         тісний взаємозв’язок з органами учнівського самоврядування.

За основу виховного процесу в рамках Ради профілактики взято самовиховання та саморозвиток, як сукупність характеристик внутрішнього, суб’єктивного світу людини, культурної спрямованості особистості, її життєвих інтересів, переконань, поглядів, ставлення до життя, до інших людей, до своїх обов’язків, до самої себе, волі, естетичних і моральних почуттів, спроможності осмислювати власні вчинки, бажання.  Рада профілактики ураховує особливості діяльності освітнього закладу, ступінь завантаженості учнів.

До складу Ради профілактики входять класні керівники, які складають соціальний паспорт класу та кожної дитини окрему, слідкує за дітьми та родинами, схильними до вживання алкоголю та тютюнопаління, медичні працівники, які ведуть спостереження за фізичним станом учнів та ведуть кваліфіковану пропаганду здорового способу життя та вихователі, які постійно спостерігають за поведінкою дітей у вечірній час.

Медичне обслуговування учнів організовано відповідно до нормативно-правої бази; Для якісного медичного забезпечення учнів є ізолятор та кабінет медичної сестри та лікаря. Також відбувається тісна співпраця з диспансером та районною лікарнею, у яких учні ліцею можуть отримати допомогу.

Під особливою увагою педагогічного колективу перебуває харчування дітей, які мають великі фізичні та інтелектуальні навантаження. Вихователями ведеться постійний контроль за харчуванням, класні керівники проводять анкетування щодо якості харчування з учнями та батьками, та проводять заходи щодо профілактики здорового способу харчування.

У рамках роботи Ради профілактики на початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі щодо заборони вживання алкоголю та тюютюнопаління, щорічно проводиться День здоров’я, День боротьби зі СНІДом, Тиждень фізичної культури, у рамках якого проводиться багато заходів превентивної спрямованості, діє проекти «Пізнай себе» та «Діалог», участь у яких допомагає учням краще пізнати себе, а педагогічному колективу допомагає краще пізнати учнів, постійно проводяться конкурси малюнків, агітація здорового пособу життя, покази фільмів, зустрічі з соціальним педагогом, наркологом, представником правоохоронних органів, проводяться профілактичні бесіди про негативний вплив куріння, алкоголю, наркотиків на здоров’я дитини , КВК та багато ін. Виховних заходів, спрямованих на формування здорового способу життя.

Також у роботі Ради профілактики велику роль відіграє учнівське самоврядування, формує в учнів потребу в громадській діяльності; сприяє розвитку організаторських вмінь і навичок; формує дружні й товариські відносини між дітьми.

Таким чином у ліцеї здійснюються роботи щодо визначення стану фізичного, психічного, морального здоров’я учнів, визначення умов їхнього життя. Моніторингу формування здоров’я учнів. Створюється сприятливе освітньо-виховне середовище на основі демократизації гуманізації, співробітництва, співтворчості, спрямоване на зміцнення здоров’я дітей, їхнього фізичного розвитку, соціальної адаптації, духовного зростання, орієнтування внутрішнього світу дитини на збагачення індивідуального досвіду самопізнання, самооцінки, саморозвитку, само визначення, самореалізації.