Методичне об’єднання класних керівників та вихователів
Проблема, над якою працює методичне об’єднання класних керівників та вихователів:
Розвиток моральної, фізично здорової особистості, здатної до творчості та самовизначення
Мета: створення умов для формування творчої особистості, здатної до самореалізації та самовдосконалення
Кредо: Людина стає тим, хто він є, завдяки справі, яку робить
1. Завдання:
– Сприяти формування свідомого ставлення дитини до свого здоров’я, як основи розумового, фізичного, морального розвитку
– Допомагати учням у засвоєнні цінностей суспільства, в якому вони живуть
– Надавати особистості широких можливостей вибору індивідуального розвитку та самореалізації
– Організовувати виховний процес через органи учнівського самоврядування
2. Умови реалізації:
– Організація цікавої позакласної діяльності
– Прилучення батьків до спільної творчості з дітьми
– Розвиток співпраці між молодшими та старшими учнями за допомогою активної участі в учнівському самоврядуванні
– Розвиток спільної творчості між дітьми, вчителями, вихователями, тренерами
3. Документація:
– банк даних членів методичного об’єднання;
– річний план роботи методичного об’єднання;
– протоколи засідань методичного об’єднання;
– звіти за попередні роки
4. Змістом діяльності методичної комісії є:
1. Планування й організація роботи методичної комісії класних керівників, вихователів:
– розробка й затвердження планів виховної роботи, циклограм діяльності класних керівників, програм індивідуального розвитку;
– розробка методичного супроводу виховного процесу;
– визначення й затвердження тематики роботи творчих груп класних керівників;
– розробка методик (технік) й інструментарію виявлення результативності виховної роботи за усіма її напрямками.
2. Створення організаційно-педагогічних умов для удосконалення професійної компетентності членів методичного об’єднання:
– надання адресної методичної допомоги (групові, індивідуальні консультації, наставництво).
3. Здійснення аналізу якості виховного процесу
– стан виховання в процесі навчання;
– створення додаткового простору для самореалізації особистості у позаурочний час;
– науково-методичне забезпечення виховного процесу;
– формування виховної системи ліцею;
– організація соціально-профілактичної роботи;
– моніторинг рівня вихованості учнів.
4. Систематизація, узагальнення й пропаганда передового педагогічного досвіду:
– організація методичних виставок;
– розробка методичних рекомендацій з пріоритетних напрямків роботи;
– підготовка творчих звітів, майстер-класів, педагогічних марафонів;
– педагогічні читання;
– семінари, тренінги, конференції.
5. Організація позаурочної діяльності.
Основні завдання МО:
– підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників з питань психології та педагогіки виховної роботи. Організація програмно-методичного супроводу виховної роботи, що сприяє удосконаленню й підвищенню ефективності виховної роботи в школі;
– інформування про нормативно-правову базу, що регулює роботу класних керівників, вихователів в рамках модернізації виховання;
– забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;
– формування мотивації педагогів з метою удосконалення професійної компетентності;
– озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи;
– координація планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів в класних колективах; всебічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб і інтересів;
– сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників;
– оцінювання виховної роботи членів педагогічного колективу;
– вивчення, узагальнення та розповсюдження передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.
План роботи методичного об’єднання класних керівників та вихователів
№ з/п |
Заходи |
Відповідальний |
Терміни |
1. | Тема: Основні напрямки виховної роботи на навчальний рік.
Мета: ознайомити класних керівників та вихователі з основними напрямками виховної роботи на новий навчальний рік, розкрити роль класного керівника та вихователя у впроваджені комплексної виховної програми, його функції, надати методичні рекомендації. Форма проведення: семінар, ділова гра Питання для обговорення 1. Аналіз роботи методоб’єднання за минулий н.р. 2. Задачі ХРЛІСП, основні напрямки виховної роботи. 3. Планування виховної роботи. 4. Огляд сучасної літератури з питань виховання. 5. Інформація про нормативні документи в допомогу класному керівнику та вихователю 6. Організаційні питання · Затвердження методичної проблеми · Обговорення і затвердження плану роботи методоб’єднання · Затвердження плану роботи Школи молодого класного керівника та вихователя · Обговорення та затвердження календарних планів виховної роботи на 1 семестр. · Планування основних виховних та святкових заходів на новий н.р. · Закріплення кімнат за вихователями. Обов’язки вихователя Робота між засіданнями
|
Татаренкова В.А.
Гунбіна С.Ю.
Гунбіна С.Ю. |
Серпень -вересень |
2. | Тема: Вчитель – учень: налагодження партнерства та учнівського самоврядування. Системний підхід до розв’язання проблеми формування активної громадянської позиції учнів.
Мета: розробка шляхів розвитку ефективного учнівського самоврядування, знаходження точок дотику вчительської й дитячої організації, формування у педагогів уяви про можливі варіанти ефективної організації самоврядування у класному та учнівському колективі. Форма роботи: семінар-практикум. Питання для обговорення: 1.Методична панорама: «Організація ефективного функціонування органів учнівського самоврядування» 2. «Енциклопедія: Структури, діяльність та практичні поради для роботи з учнівським самоврядуванням». 3. Палітра досвіду: «Аналіз учнівського самоврядування за попередні роки роботи» 4. Про організацію самоврядування у класах Робота між засіданнями · Рейди-перевірки кімнат, класів, уроків, щоденників · Організація роботи учнівського самоврядування · Діагностичний моніторинг «Погляд батьків та учнів на учнівське самоврядування». · Вдосконалення організаторських вмінь і навичок учнів через учнівське самоврядування. Підготовка до виборів президента та дня учнівського самоврядування · Аналіз стану відвідування учнями навчальних занять. · Учень в позаурочному виховному просторі. Самопідготовка. Круглий стіл вихователів · Підготовка та проведення відкритих заходів · Оформлення класних куточків |
Лимар Д.О.
Класні керівники
|
Жовтень |
3. | Тема: Педагогіка підтримки дитини: взаємодія школи, сім’ї й соціуму з профілактики девіантної поведінки учнів. Удосконалення виховної профілактичної роботи.
Мета: Формування у класних керівників та вихователів установки на застосування технології педагогіки підтримки в роботі з дітьми девіантної поведінки й дітьми з функціонально неспроможних сімей. Форма роботи: психолого-педагогічний семінар. Питання для обговорення: 1. Про шляхи засвоєння вчителями технології педагогічної підтримки. Звіт про роботу наркопосту 2. Про вияв функціонально неспроможних сімей як засіб профілактики соціального сирітства. 3. Про методи роботи з батьками«Суб’єктивна позиція батьків – важливий фактор формування виховного простору школи. Методи комплексної експрес – діагностики стану соціально-педагогічної занедбаності дітей й особливостей родинної атмосфери.» Робота між засіданнями · Аналіз стану відвідування учнями навчальних занять. · Особливості роботи з «важкими» дітьми. · Аналіз проведення батьківських зборів, обмін досвідом в цьому напрямку роботи. · Підготовка та організація профілактичних заходів · Робота з батьками · Контроль умов проживання учнів у гуртожитку. Аналіз роботи, обмін досвідом в цьому напрямку роботи · Відвідування та аналіз виховних заходів · Формування азбуки моральної культури особистості, навчання учнів способів розв’язання конфліктів. · Актуальні проблеми формування навичок здорового способу життя учнів · З досвіду роботи вихователя «Важливість режиму дня та дисципліни у формуванні особистості спортсменів» |
Татаренкова В.А.
Голова піклувальної ради Класні керівники |
Січень |
4. | Тема: Соціальні проблеми профорієнтації учнівської молоді.
Мета: Пошуки раціональних засобів організації профорієнтаційної роботи. Форма проведення: семінар Питання для обговорення: 1. Соціальні проблеми профорієнтації учнівської молоді. 2. Роль класного керівника в організації трудового виховання . Система роботи з профорієнтації учнів «Вибір професії – крок у доросле життя».(з досвіду роботи) «Партнерство школи і сім’ї у формуванні професійних інтересів учнівської молоді» 3. Аналіз працевлаштування випускників ХРЛІСП за минулі роки Робота між засіданнями · Діагностика професійних інтересів учнів. · Організація екскурсій · Контроль успішності учнів класними керівниками · Підготовка та проведення виховних заходів · Аналіз виконання виховних планів. · Планування роботи з учнями на новий н.р. · Моніторинг діяльності класних керівників та вихователів · Підготовка до Дня перемоги · Контроль успішності учнів класними керівниками по закінченню 2-го семестру та навчального року. · Підведення підсумків конкурсу «Наш клас – це просто клас» |
Полюхович Н.В.
Класні керівники Гунбіна С.Ю. |
Березень |
5. | Тема: Підведення підсумків виховної роботи за рік.
Мета: Обмін досвідом. Удосконалення професійної майстерності класних керівників та вихователів в питаннях й організації розвиваючого дозвілля учнів. Задачі: • провести аналіз виховної роботи за рік; • виробити найбільш ефективні напрями роботи на наступний рік Форма проведення: круглий стіл. Питання для обговорення: 1. Про місце культурної спадщини у духовному розвитку особистості. Формування культурної особистості школяра – важливий етап становлення самосвідомості. (з досвіду роботи) 2. Ціннісні орієнтири сучасної молоді. Підсумки діагностики рівня вихованості учнів. 3. Роль шкільних традицій в становленні особистості. 4. Творчі звіти класних керівників та вихователів Створення банку даних актуального досвіду вихователів та класних керівників 5.Розгляд і узгодження методичних проблем і тем доповідей та методичних розробок на наступний навчальний рік. 6.Підсумкироботиметодоб’єднання |
Никита Т.І.
Класні керівники
Татаренкова В.А. Гунбіна С.Ю. |
Травень – червень |